FAQ- FRÅGOR OCH SVAR

Här hittar du svar på de vanligaste ställda frågorna. Hittar du inte det du vill ha svar på är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@dropofmindfulness.com.


ORDER & BETALNINGAR

Var är min order, har väntat mer än 5 vardagar?
Vår leveranstid är 2-5 vardagar. Vi har som mål att alltid skicka en order nästkommande vardag. Har det gått mer än 5 arbetsdagar ber vi dig kontakta oss på
info@dropofminsfulness.com med ditt order nr och namn så hjälper vi dig där.

Vi rekommenderar att ladda ner postnord-appen för att ha kontroll över din leverans.

Kan jag ändra eller avbryta min order?
Du kan inte själv ändra något i din order efter att du bekräftat den men vår kundtjänst kan hjälpa dig! Kontakta oss så snabbt du kan på info@dropofmindfulness.com så hjälper vi dig.

Hur vet jag att min order gått igenom?

Så snart din order gått igenom kommer du få en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgav vid beställning. Observera att du anger rätt mejladress i klarnas informationstjänst. 

Glöm inte kolla din skräppost.

När får jag min återbetalning efter en retur?

Från att vi tagit emot din returorder och godkänt den i vår kvalitetskontroll. Detta kan ta upp till 14 dagar att få tillbaka pengarna. Spara alltid kvittot som du får vid utlämningsstället när du returnerar.

Jag har returnerat mina varor och har valt att betala med faktura. Vad ska jag betala? 

Alla betalningar sker via Klarna. Ladda ner Klarna Appen för att enkelt följa din betalning hos oss. Där kan du betala din faktura och ha koll på din köphistorik.

Hur får jag min återbetalning när jag betalat med Klarna?

Efter vi godkänt din retur betalar vi tillbaka dina pengar genom klarna som för över ditt belopp till din bank. Kan ta 1-4 bankdagar.

Varför går inte min betalning igenom? 

Kontakta Klarnas kundtjänst här om du har problem med betalningen.

Jag vill delbetala via Klarna. Vad är det lägsta beloppet jag kan betala? 

Det bestämmer du helt själv. Läs mer om delbetalning här hos Klarna.

Köpet gick inte igenom men pengarna har dragits ändå. Varför?

Kontakta oss på info@dropofmindfulness.com så hjälper vi dig.


RETURER & BYTEN

Har ni mottagit min retur?
När vi mottagit din retur och godkänt och gjort en återbetalning kommer du få en bekräftelse på detta till din e-post. Om du inte får detta, kontakta oss på info@dropofmindfulness.com.

Vad kostar det att göra en retur?
En returavgift på 49kr tillkommer som dras av från din orderkostnad/faktura (gäller ej byte av storlek).

Kan jag returnera flera produkter i samma paket? 

Ja det går bra, fyll i retursedeln noga innan du lämnar in de till ditt postombud.

Går det att returnera varor som jag handlat från outlet eller kampanj?

Ja det går bra. 

Hur gör jag en retur?
Fyll i returformuläret som följer med i din order. – Du har 14 dagars returrätt/ångerrätt inom Sverige från att du mottagit din order. Produkten som returneras ska vara i nyskick dvs oanvänd med etiketten kvar på produkten. Packa produkten i den befintliga plastpåsen, klistra på returetiketten och lämna in hos ditt närmaste postombud.

Har jag någon ångerrätt?
Du har 14 dagars returrätt/ångerrätt inom Sverige från att du mottagit din order.

Jag har handlat från en återförsäljare som säljer Drop Of Mindfulness och vill göra en retur. Kan jag det?

Nej, vi kan inte ta emot en retur från en av våra återförsäljare. 

Jag har handlat från Nordic Wellness som säljer Drop Of Mindfulness och vill göra en retur. Kan jag det?

Nej, vi kan inte ta emot en retur från Nordic Wellness. Däremot kan vi hjälpa dig med reklamationer. 


RABATTER & KAMPANJER

Kan jag använda mitt presentkort på rabatterade produkter?

Ja det går bra att använda ditt presentkort på rabatterade produkter. 

Finns det någon rabattkod jag kan få ta del av? 

Du som ny kund har alltid 15% på din första order hos oss när du registrerar dig som kund.

Kan jag kombinera flera rabatter?

Nej tyvärr går detta inte. Endast ett erbjudande i taget om inte annat anges vid marknadsföringen.


Kan jag byta produkt och ändå använda samma rabattkod?

Ja det funkar. Kontakta oss på info@dropofmindfulness.com innan du skickar tillbaka ditt byte så vi kan säkerställa att din vara finns inne som du vill byta till och använda samma rabattkod.


PERSONUPPGIFTER

Behöver jag uppge mitt personnummer vid beställning?
Du behöver endast uppge ditt personnummer om du väljer att betala via Klarna. Har du frågor hur vi hanterar dina personuppgifter kontakta idastina@granprojects.com (GDPR ansvarig)


LEVERANS

Vad kostar frakten?
Vid köp över 400 kronor tillkommer ingen fraktkostnad, annars är fraktkostnaden 49 kr.
Hur levereras mina produkter?
Alla våra ordrar skickar med PostNord Varubrev klass:1 eller My collect. Dina produkter levereras till närmaste utlämningsställe. Ladda ner PostNord appen för att följa din order.

När kommer mina produkter?
Dina produkter levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar.


REKLAMATIONER

Mina produkt har gått sönder i en söm? Hur ska jag göra?

Ta en bild på produkten och mejla den till oss tillsammans med ditt ordernummer så hjälper vi dig med ditt reklamationsärende. Vi följer alltid Konsumentköplagen.

Enligt Konsumentköplagen kan du som konsument reklamera ett fel inom skälig tid, så snart du har upptäckt defekten. Fel som upptäcks på varor inom skälig tid, dvs 2 månader, räknas som reklamationer. Defekten skall vara ursprunglig, dvs produktionsfel. Normalt slitage och varor över 2 år räknas ej som reklamationer. Du som konsument  har rätt att anmäla ej godkänd reklamation till ARN (Anmäla Reklamationsnämnden).

Vi hänvisar alltid till ARN vid uppkommen tvist vid reklamation. 

Jag har köpt svarta tights och en annan färg men de känns olika, varför?

Infärgningen skiljer sig lite mellan de olika färgerna. De svarta tightsen känns någon tightare än de andra färgerna, vilket inte är ett produktionsfel.